Thursday, April 16, 2009

Ofisku Rumahku...

7.00 a.m.
alarm nokia ku berbunyi... memekak jer... aku off dan sambung tido..
8.00 a.m.
aku bangun tido dan mencapai towel lalu menuju ke bilik air yg berada di tingkat bawah..aku naik atas balik..terlupe plak ambik kunci pintu bawah..aku teruskan perjuanganku untuk mandi..lepas mandi, aku bersiap memakai kemeja dan sluar yang telah digunakan hampir 4 bulan..
8.30 a.m.
zul x bangun lagi.. aku kejutkan die.. zoommm.. mcm lipas kudung die ke bilik air.. sambil tunggu zul.. aku mengambil gitar, lalu mengalunkan lagu 'hey there delilah'...
8.45 a.m.
aku menggapai kunci motor lalu turun kebawah mendapatkn 'yamaha lagenda vtec turbo' aku..
kemudian aku dan zul menuju ke restoren sampoy... seperti biasa, zul akan order air laici dan nasi lemak.. aku order teh tarik n roti telur..tiba2 satu makhluk menghampiri meja kami dan terus duduk...oh.. p rupenyer.. p mengorder roti double n air laici... tup2, teh tarik gak yang sampai..kami bersembang hal ehwal semasa dengan penuh rasa tanggungjawab kepada agama, bangsa, dan negara... tapi.. gelak jer yg lebih...selain itu, visi dan misi serta masa depan sering menjadi perbualan kami..begitu berwawasannya kami..
9.30 a.m.
tugasan sebagai pelajar praktikal dimulakan..aku mengerling ke arah Li.. die mmberi isyarat untuk ke S.U.K. ..aku dan zul bersiap laptop masing2..Mie juga begitu.. dengan penuh semangat, kami menuju ke S.U.K. ..
10.00 a.m.
Li dan Mie menyerahkan ic masing2 sambil menyebut password, B.P.A. , P.S.M. di kaunter S.U.K.cun gak akak kat kaunter 2 .. zul mengikut Lie ke PSM manakala aku dan Mie menuju ke BPA..di PSM, Sanker adalah kawan setia Lie... manakala si Baju Kebaya sering menjadi tumpuan(kadangkala menjadi tujuan utama ke PSM)...hehe..manakala di BPA, kak kiah, kak norli, dan kadang2 daus adalah watak yang sering muncul .. kak kiah dan kak norli, mereka hampir sebaya umur mak aku.. tp mengapa di panggil kak.. knp tidak dipanggil dgn puan.. ahh.. aku konpius.. lambakan data perlu di key in... ke keep in... ble ia akan berakhir?.... setelah selesai tugas di PSM, zul dan li ke BPA.. Li ke BPA dengan harapan setinggi langit agar si S(bukan nama sebenar) sedia menanti... tetapi kak norli lebih setia menanti... berkecai harapan menjadi bebanan... haha..
5.00 p.m.
zul mengajak aku kemasjid... fuhh.. aku seperti tidak percaya... zul kah ini? dgn 1001 persoalan.. aku turutkan sahaja kehendak zul.. kami menuju ke masjid berhampiran ofis kami.. dalam perjalan ke masjid, zul melencong ke 'papa chop mama grill'... hampeh.. aku diperdaya.. zul tengah sangap winston baby rupenyer...tapi, aku dengan penuh insaf trus menuju ke masjid..
8.00 p.m.
Jom makan... ayat yang kluar dari mulut Li..seperti biasa.. kedai makan pokok ceri menjadi destinasi..jika tutup.. kedai makan Cherry pula yang di tuju ...
9.00 p.m.
Pertarungan hebat bakal disaksikan..Meja ping pong menjadi saksi... aku berganding dengan zul, manakala p berganding dengan arul...pertemuan junior dan senior ini sering menjadi tumpuan peminat setia, sang semut dan sang nyamuk(bile la ofis ni nk kne fogging).. perlawan semakin sengit menuju mata akhir pusingan akhir..sang junior sedang mengatasi senior.. satu bola lambung dihalakan kearahku.. dengan lafaz 'Bismillah' aku melibas bola ping pong tersebut lalu terpantul ke meja lawan dan terus terpantul menuju perut P...itu dia mata kemenangan untuk team junior...aku menjadi man of the match...
10.00 p.m.
online time..perkara pertama aku akan tengok yahoo mail aku... kemudian aku akan mengadap
Tagged, Facebook, Friendster, You Tube, dll...
2.00 a.m.
tido time...sok kne keje lagi...

Demikianlah skrip harian aku sebagai pelajar praktikal di slibin ni...skripnyer saban hari hampir sama...Tapi ini semua bakal berakhir... mungkinkah saat2 ini akan berulang kembali? aku sendiri pun tak pasti...

z: Ofisku Rumahku... sepanjang praktikal ni.. aku n rakan2 praktikal yang lain tinggal di Ofis di mana terdapat bilik di ofis ni yang menjadi tempat tidor dan tempat lepak kami setelah seharian bekerja...di ofis ini juga terdapat sebuah meja ping pong yang sering memenuhi aktiviti riadah serta aktiviti kokurikulum kami...

3 comments:

  1. Aku nak blajar main Ping pong ngn ko skil Smash Terbang di Awan dan skil pukulan bola belakang.. Waaaaaaa

    ReplyDelete
  2. wei asal nama aku x ada dlm citer ko..sdih tol huhu..siapa la ko ini untuk memintal buih..:-P

    ReplyDelete