Wednesday, April 22, 2009

::Biografi Lagenda::

Aku telah dilahirkan di sebuah factory yang terkemuka di dunia...semasa proses pembentukan diri ini, seluruh komponen yang berasingan disuaipadankan menjadi satu... dari sekecil-kecil zarah hingga sebesar-besar epy... setelah seluruh puzzle tubuhku disatukan.. maka lahirlah diriku yang macho ini.. setelah cukup tujuh hari, baru ku tahu aku mempunyai nama.. aku diberi nama 'Lagenda'..

Aku bersama beberapa spesis yang lain telah dihantar ke sebuah kedai di Kuala Kangsar.. disitu, terdapat banyak lagi spesis yang sama dan berlainan gender denganku..Kami disusun rapi dan dijadikan bahan pameran... Aku menjadi agak gerun apabila melihat ada spesisku yang di operate, tubuh badannya diratah, memancut-mancut darah hitam keluar dari tubuhnya.. perkara itu menjadi igauan ngeri dalam hidupku, hingga termimpi-mimpi... arghhh.. aku mahu keluar dari tempat ini...

Mungkin doaku dimakbulkan Tuhan.. aku telah dibeli oleh seorang lelaki berkacamata berseluar yenki berambut kerinting... suis ku dihidupkan.. bergetar seluruh tubuh badanku.. aku rasa cukup bertenaga sekali... dengan penuh tawaduk, aku dibawa pulang kerumahnya... aku dijaga, dibelai, diusap dengan begitu rapi skali... seminggu sekali aku dimandikan.. makan minumku dijaga rapi.. aku sedia berkhidmat untuk keluarga ini dengan penuh rasa tanggungjawab... sepanjang menjalankan tugas aku tidak dapat lari dari kesilapan..aku pernah terjatuh, tergelincir, tertonggeng, dan terpancit... terdapat beberapa kesan calar ditubuh badanku.. jika ada apa2 masalah yang melanda diri ini, aku cepat2 dirawat... aku terharu...

Pada pertengahan tahun 2008, aku telah ditukar hak milik secara tidak rasmi... aku di serahkan kepada anak lelaki tuanku.. Maka, bermulalah episod baru dalam hidupku... aku mendapat perhatian yang lebih lagi.. bab maintenance, memang cukup puas hati.. kebajikan dijaga rapi... Terdapat beberapa perubahan dilakukan terhadap diri ini... aku redha.. aku ditunggang dengan begitu cermat sekali...walaupun aku sering ditunggang mencapai kelajuan maksima.. Kadangkala seram gak pabila tuanku ini mencilok... tetapi, tuanku ini bijak untuk menunggangku mengikut kesesuaian jalanraya...aku berasa senang bangat dengan tuanku.. Baru-baru ini, kepalaku ditebuk untuk mengskrukan mahkota di kepalaku... bukan sakit sangat pun kene tebuk.. macam kene gigit semut jer... Tuanku menggelarkan aku 'Yamaha Lagenda Vtec Turbo'. Suke ati ko la..

Ape2 pun..aku berbangga dapat berbakti untuk tuanku...

Thank You Master...

Ikhlas Dari:


YAMAHA LAGENDA VTEC TURBO
- a.m.n, s.u.k., b.p.a., p.s.m., m.a.i.p., j.p.j, j.k.r.-

3 comments:

  1. weeiii.. kucing kat sampoy bt kencing jer kat motor ko

    ReplyDelete
  2. motor ni banyak jasa dengan aku taw...
    kucing pun segan nak dekat...

    ReplyDelete